EF culture and language camp

6 augustus 2014 - Northfield, Vermont, Verenigde Staten

Na lang wachten was het eindelijk zo ver, dinsdag 22 juli begon ik aan mijn jaar in Amerika. Ik begon met 2 weken culture and language kamp in Northfield, Vermont.

Na een vlucht van 9 uur (inclusief overstappen in London) waren we eindelijk in Boston,  toen iedereen zijn bagage had verzekerde iemand van de EF staff ons dat het nog maar een klein stukje in de bus was naar Norwich university waar kamp gehouden werd. Natuurlijk hadden we kunnen weten dat ‘’een klein stukje’’ rijden in Amerika betekent dat je 3 uur in een bus zit.

Ik zal eerst even een klein stukje uitleggen, kamp is eigenlijk gewoon 10 dagen lang voorbereiden en Engels spreken. Er zijn rond de 800 studenten uit veel verschillende landen dus word je ingedeeld in groepen, die groep noem je een high school. Binnen je high school word je onderverdeeld in klassen en met die klas ga je elke dag 4 verschillede lessen volgen: life in America, English, geography & current issue’s.

De eerste paar dagen van kamp waren leuk: ik ontmoette mijn Taiwanese kamergenoot, verdwaalde niet meer elke keer als ik ergens heen moest omdat campus zo groot is en ik begon met ‘’school’’. De lessen waren best leerzaam maar vooral heel gezellig.

Zondag gingen we een dagje naar Boston, we hebben goed de toerist uitgehangen en hebben zelfs een bezoekje gebracht aan Harvard University. Woensdag avond gingen ik naar mijn eerste baseball game. Het was ongelofelijk leuk, ook al snapte maar weinig mensen alle regels.

Helaas is een blog post te kort om alle leuke dingen die we hebben gedaan te vertellen maar naast Boston en de baseball game zijn we ook naar het strand geweest, hebben we de EF dans geleerd, een hypnose show gezien en een volleybal toernooi gehad.

De laatste avond op kamp was een hele leuke/emotionele/gezellige/verdrietige avond, we sloten af met het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien. Afscheid nemen van mijn nieuwe internationale vrienden was nogal dubbel, leuk omdat ik eindelijk naar mijn host familie ging maar ook verdrietig omdat je afscheid moest nemen van mensen waar je goeie vrienden mee ben geworden in korte tijd.

Foto's van kamp kun je zien in de map EF culture and language camp.

1. Yara:
    6 augustus 2014
    Het is nu al een topjaar en je bent er nog geen eens een jaar! Hier wordt je ondertussen al enorm gemist..
  2. Yara:
  3. Suus:
    6 augustus 2014
    wauw, klinkt allemaal heel erg vet. Super leuk om alles zo te lezen :) geniet ervan. XX
  4. Pauline Verbrugh:
    6 augustus 2014
    Heerlijk dat er zoveel leuks gebeurt en dat je weer een heel nieuwe groep vrienden erbij krijgt.
    Ik ben blij dat je zo 'happy' bent. :-)
  5. Jo:
    6 augustus 2014
    Super Eva....geniet er van. Elke minuut. Dit is een cadeau waar je de rest van je leven plezier van hebt. We gaan je volgen hoor hier op de Vlamingstraat! xxx
    Jo
  6. Sannee:
    8 augustus 2014
    Superleukk!!! eeef, het gaaat zeker een topjaar voor je worden, het ziet er nu al al heeel gezellig uit :)