Prom, concerts and Track

14 mei 2015 - Jasper, Indiana, Verenigde Staten

Het is bijna zo ver, ik kom over minder dan een maand thuis maar eerst kan ik nog een paar weken van Amerikaanse leven genieten en gelukkig staan er nog genoeg leuke dingen op de planning. Ik kan natuurlijk wel elke dag in detail gaan opschrijven maar volgens mij word dat nogal langdradig aangezien ik de helft van de tijd gewoon naar school ga of met vrienden ben dus heb ik besloten om de hoogtepunten samen te vatten. Ik wil alvast mijn excuses aanbieden, mijn Nederlands is volgens mij echt heel slecht geworden dus als mijn grammatica, zinsopbouw of woordenschat niet is wat het geweest is dan weten jullie waar het vandaan komt

Track
Het track seizoen is inmiddels helaas afgelopen. Ik heb er heel erg van genoten maar het is toch ook wel heel lekker om niet elke dag na schooltijd 2 uur lang te hoeven gooien tot je er bij neer valt en de longen uit je lijf te rennen. Een van de dingen die mij zeker is opgevallen is dat ze sporten veel serieuzer nemen, ook al is het maar high school. Ik ben trots op hoeveel ik vooruit ben gegaan en hoeveel nieuwe dingen ik geleerd/geprobeerd heb. Ik ben erg blij met mijn lieve teamgenootjes en dan vooral de throwers, de meeste meiden kenden elkaar al vier jaar maar hebben mij met open armen ontvangen en hebben meteen gezorgd dat ik me deel van het team voelde. Er waren dagen dat ik niet kon wachten tot het seizen over was maar ik moet heel eerlijk zeggen, stiekem zal ik die stikhete eindeloos lange middagen toch ook wel een beetje missen.

Cincinnati Reds
Op 29 April is een van mijn grootste dromen uitgekomen. We moesten woensdag rond half 7 op school zijn om vervolgens kwart over 7 te vertrekken, 4 uur en 2 pitstops later waren we eindelijk op onze eindbestemming. Jasper high school performing arts was namelijk uitgenodigd om in het great American ballpark stadion tijdens een wedstrijd van het professionele baseball team de Cincinnati Reds het nationale Amerikaanse volkslied te komen zingen. Bij aankomst moesten we langs beveiliging en vervolgens werden we stuk voor stuk gefouilleerd, daarna werden we mee backstage genomen. Ik realiseerde me pas hoe gigantisch het stadion was toen we door eindeloze ondergrondse gangen liepen om bij de artiesten ingang te komen. Na twee repetities en heel veel ondergrondse zenuwen was het om 12:31PM eindelijk tijd om te gaan zingen, het moment dat de deuren open gingen zal ik nooit meer vergeten. We liepen een voor een het veld op, het was heerlijk weer en zodra je ogen aan de overgang van donkere kelder naar zonnig stadion gewend waren zag je een stadion vol met mensen die allemaal naar jou aan het kijken waren. Toen iedereen  in positie stond begonnen we met zingen. Een camera begon ons een voor een te filmen en dat kwam vervolgens live op het grote scherm, probeer maar eens je hoge noten te halen als je jezelf op een scherm van 20 bij 7 ziet. Als klap op de vuurpijl kwam er toen ook nog eens vuurwerk uit de pilaren van het stadion tijdens de zin  ‘’And the rocket’s red glare, the bombs bursting in air’’ aan het einde van het volkslied. Na het zingen zijn we gebleven om de wedstrijd te kijken, de Cincinnati Reds hebben helaas verloren van de Milwaukee Brewers maar alsnog zal ik mij deze dag voor eeuwig herinneren.

Prom
Zoals de meeste wel weten heb je in Amerika een heel uitgebreid schoolfeest genaamd prom, dat is maar een keer per jaar en alleen juniors en seniors mogen erheen. Veel Amerikaanse tieners zien dit extravagante feestje als een mini bruiloft, ik en Emma hebben heel wat uren in een pashokje doorgebracht zoekend naar de perfecte jurk maar zijn uiteindelijk allebei geslaagd. Op de dag zelf werd ik om half 8 wakker gemaakt voor een snel ontbijt om vervolgens door te gaan naar de kapper.Toen ik na 3 uur eindelijk klaar was zijn we naar huis gegaan en hebben ik en mijn zusje die nog te jong is om naar prom te gaan mijn make up gedaan. Toen ik en Emma allebei helemaal omgetoverd waren was het tijd voor de vele fotoshoots, eerst hebben we thuis foto’s gemaakt en daarna ben ik naar de track gegaan om daar met alle track girls ook foto’s te maken. Rond 6 uur zijn we met alle vriendinnen sushi gaan eten en daarna was het eindelijk tijd voor het geen waar we al zo lang op zaten te wachten. Eenmaal aangekomen op de locatie stond ik versteld van alle versieringen, het thema was Arabian night en even waande ik me zo in Marokko. Toen prom en postprom afgelopen waren zijn we met zijn alle om 4 uur ‘s nachts nog ontbijt gaan halen in een diner, het was een geweldige avond  en zeker een van de hoogtepunten van mijn jaar.

Uiteraard heb ik weer wat foto's in het foto album geplaats.

1. Hennie:
    15 mei 2015
    ik heb weer genoten van je reisverhalen, fantastisch!